Saturday 15 December 2012

First Experience Amik Lesen




Assalamualaikum semua..
15/12/2012  
Hati penuh dengan debaran sebab ari ni first time amik lesen..punya la awal bgun sebab klas start pukul 8.00 pg..siap2 dalam pkul 7.30 ingatkn awal lg, bru nak suap roti dalam mulut tiba2 bunyi hon..ingatkn sape..rupenya kereta dari pusat memandu dah ade kat dpan umah..kempunan nak sarapan pg ni..

Sesampai je kat tempat latihan kena daftar dulu(kerja plg leceh penah aku buat sbb kena beratur)..sampai je turn aku, ic aku wat penyakit dia plak..ic xleh scan oleh scanner yg pling tercanggih ditempat tu..akak kerani tu geram xtentu pasal n dia sruh aku beratur kat kaunter sbelah..Angin betoi aku pagi2 ni, dah la brisan panjang giler..SABOR JE LA..

Masuk je klas dah rmai pljar2 yang nak amik lesen..aq pon g la daftar kat meja dpan n duk kat dpan skli nak focus la ktekan..haha..bajet bes je..sejam setengah jugak la aku mentelaah ape yg disampaikan..sesi kedua plak menyusul n kena wat bende yg sama iaitu kne scan ic n cap jari..abis seme serapah aku bace kat ic supaya dapat scan..erm haramm xdapt jugak..last2 akak kerani tu pakai kad biru dia..nasib bek la lpas kali ni..(tekad lpas ni nak buat IC baru)

Sesi yang kedua test kenderaan n ckgu kat sana ajar cmne nak kendalikn kenderaan tu..seme pljr beri spnuh perhatian khusyuk la ktekan..pastu tiba la giliran aku plak nak bawak kenderaan tu..excited sangat2 sebab kawan2 seme citer pasal diaorang amik lesen..tgah2 aku wat latihan tu mati plak kenderaan tu..dah la kat tengah2 jalan plak tu..malu giler aku waktu, cepat2 aku hidupkan n follow arahan ckgu kat situ..yg pling aku xtahan nye dalam 3 ke 4 kali jgak la kenderaan aku tuu mati kat tgah jalan..mgkin sakit kot atau aku xreti kendalikan mende tu..haha

Dalam sejam setgah jugak la aku main ronda2 kat dalam tu..excited la ktekan..hahaha..bnyak jgak step yg kne ingat supaya nnt time test ngan JPJ x kelam kabut..selesai je latihan trus aku g cap jari n blah blik rumah..untuk pengetahuan korang lesen yang aku amik ni motor je pun..hahahahaha..malu siot..

No comments:

Post a Comment